söndag 6 mars 2011

Inträsting.

Helgen har varit... intressant. Minna har gett oss en lektion i skrikighet, vädret blåsigt. Status på mig: trött. Som förälder spelar det ju liksom ingen roll om man är sjuk eller inte, baby ska tas omhand oavsett. Jag tycker synd om mig själv nattetid, då Minna sover. Det är min "stackars Kicki"-tid. Lite skrytsamt kan jag dock säga att jag inte mått så fruktansvärt dåligt, lite sömnig bara. Ont i halsen. Hostig och snuvig. Annars fina fisken.

I morgon ska Minna vaccineras. Min stora skräck är sprutor. Hon är ju så liten! Tänk om de slinter och stick igenom hela magen? Eller benet? Uj uj. Hon kommer att gallskrika. Även om de sticker rätt, alltså. Röstresurser är något hon har gott om, jag hoppas att de på BVC utrustat sig med hörselskydd. Sambon har seriöst fått fel på hörseln efter att ha burit runt på skrikpaketet i tre månader, själv hörde jag ju dåligt redan från början så mig har det inte påverkat så mycket.

Jag har blivit sämst på att lägga upp bilder, mest för att jag inte ids. Lathet, alltså. Det kanske blir bättre snart, vem vet, men för tillfället får den lilla skara som läser här nöja sig med text, text och åter text. Snick-snack, döprat och struntsaker.


Idag hoppas vi INTE på en repris på gårdagen. Håller tummarna för att Minna ska få träffa moster I en liten stund innan hon åker tillbaka till kalla Gällivare.
Jag har gått med i viktklubb.se. Viktminskningen har definitivt inte gått så bra som jag önskade så nu blir det att ta i med hårdhandskarna. I och med att jag inte ammat, som planerat, går det ju bra att banta "med flit". Vi får väl se hur det går. Bra, tror jag. Bara jag får lite mer ork (läs; ongen lugnar ner sig) kan jag ju komma igång ordentligt med träningen, det har blivit huller om buller med den på senaste tiden. Det finns inga ursäkter, tyvärr. Jag har varit dålig på att hitta motivationen och glädjen till att träna, några få gånger har jag tagit mig iväg men det räcker inte.

Skärpning.
Lite mer KUBDISCIPLIN. Dåliga undanflykter duger inte. Bra undanflykter är lika dåliga de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar