tisdag 29 mars 2011

Jag har inte slutat.

Jag har bara totalvägrat. Vår nya dator har sepe-at sig och eftersom vi är typ pensionärer så har vi ingen aning om hur man fixar saker. Vi lejde en ungdom och se, vidundret blev bättre. Det var tydligen bara något med någonting som kallas webbläsare. Typ. Han använde nåt ord som jag uppfattade som "sepe-du", därför antar jag att det var just sepe som var felet. Med datorn. Eller webbläsaren, eller nåt.

Ni har då inte gått miste om något. En helikopter flög precis förbi. Minna har gjort ultraljud på skallen och det var fina fisken, så klart. Jag har aldrig trott att det varit nåt fel i huvet på henne däremot har hon nästan drivit mig till vansinne en del gånger. Fast hennes arg-skrik-otröstligperiod verkar vara över, tack och lov. Vi har trixat och fixat och kommit fram till massor med saker, som att hon är en väldigt känslig dam som tycker om en väldigt inrutad vardag. Helst inga överraskningar, mat på bestämda tider och samma med sömnen. Maximalt en resa till bekanta alternativt affären per dag, annars blir det fel och konstigt. Helst inga större tillställningar för då sover hon dåligt på natten, osv osv.

Idag har vi pratat med en av läkarna som träffade mig när jag var sjuk, när Minna var nyfödd. Hon skulle i sin tur prata med sin chef och försöka få lite klarhet i varför det blev som det blev, med utebliven behandling och bristande kommunikation. Det känns skönt att börja dra i lite trådar där, någon skrev en kommentar om att det var ju tur att det gick så bra för mig men det var ju inte just så, det gick ganska dåligt. Att jag inte blev inlagd berodde inte på att jag inte mådde pyton, det berodde på missar från sjukvårdens sida.

Övrig information:
* Minna kan vända sig från rygg till mage, 3½ månad gammal var hon prick när hon gjorde det första gången. Hon har börjat äta gröt och ÄLSKAR palsternacka-morot puré. Jag råkade smaka lite och personligen tyckte jag att det var det äckligaste någonsin men jag är väl nöjd om hon är nöjd.
*Jag har planterat om några blommor men har cirka sjuttiofem kvar.
* Vi var ute på krogen i lördags, det var inte så kul som jag mindes det och jag hade definitivt hellre varit hemma och sovit eller nåt.

Nu ska jag försöka ta igen allt jag missat, kan bli en lång kväll men man måste ju läsa ikapp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar