tisdag 13 december 2011

Men tiden, den går ändå.

När man var yngre kändes det ibland som att tiden gick så otroligt sakta att den nästan stod still- kommer ni ihåg det? En förmiddag kändes som en evighet och när man skulle åka någonstans kunde det verka som om det var hundra mil bort trots att det egentligen bara var tre kilometer.
Så är det aldrig nu när man är vuxen och stor, inte för mig i alla fall. Dagarna liksom bara går, det finns alltid något att göra och tiden, den tänker man inte så mycket på förrän om kvällarna när en ny dag snart ska börja.
Jag gillar det. Jag gillar att fylla mina dagar med mer eller mindre betydelsefulla uppgifter, upplevelser och händelser. Jag älskar att sätta mig ner framåt kvällskvisten och inse att dagen har gått utan att jag ens har märkt det för jag har haft så fullt upp med allting annat att jag glömt bort tiden.
Mina dagar "slösas" aldrig bort, oavsett om jag gör något vettigt eller inte. En dag när man bara går hemma i pyamasbyxor och skitig gammal T-shirt räknas också, det är inte slöseri med tid.
En bakisdag är inte slöseri, ej eller en ligga-i-sängen-och-äta-pepparkakordag.
Att slösa med tiden, det är att haka upp sig vid den.

Vi sov borta inatt, jag och Barnet, för herren i huset skulle, som det så fint uttrycktes, ha en whiskeykväll tillsammans med en vän. "Nog kan ni sova hemma, vi ska vara tysta", tyckte han först, men jag insisterade på att få fly fältet.
Tur var ju det, för det skulle visa sig att min farhåga att herrarnas sofistikerade whiskeysipparstund mest troligt skulle urarta inte var helt fel.
Titta själva.




En kvinnas förstånd är ovärderligt. En karls förstånd också, men ibland måste de lära sig att göra konsekvensanalyser.
Ett glas whiskey= minst sju glas whiskey= hög ljudnivå= vaken baby= arg kvinna.
Nu blev det i stället;
Minst sju glas whiskey= hög ljudnivå= sen kväll= mer whiskey= vakna full= vara pigg ett tag= tycka det är kul när kvinna och barn kommer hem men somna två timmar senare tillsammans med huvudvärk, illamående och trött baby.

Nåja. Tur att man vet hur det brukar bli i alla fall.
Nu ska jag strax iväg och jobba, sen är jag ledig till fredag kväll :)

1 kommentar:

  1. Hahaha det var nog bra att du flydde fältet :)
    Vad bra att kläderna kommer till användning!
    Jag är aldrig ledig juuuuu. Bara på helgen, men vi har otroligt nog, inga stora planer alls kommande helg.
    Det kvittrar en liten fågel om att jag sagt det till ngn annan också....men äh, jag minns inte.

    SvaraRadera