torsdag 29 december 2011

Världssnabb

Sammanlagt tar det fem timmar att köra till och från IKEA. (Vi körde inte från Piteå utan startade lite längre söderut).
Vi åkte klockan åtta på morgonen.
Vi var hemma 16.15.
Otroligt effektiva, må jag säga.

Minna fick en massa saker. Taklampa, bordslampa, pallar.
Mjukdjur, hyllor, förvaring.
Till lillebror köpte jag bara en filt för han behöver inte så mycket ännu. Det gör inte Minna heller egentligen men det är ganska kul att göra fint i hennes rum.


GRAVIDSTATUS.
Vaknade med kramp i vaden i morse. Typisk gravidåkomma. När krampen väl släppt upptäckte jag att jag har huvudvärk, vi får hoppas på att den släpper snart men det ser inte så ljust ut. Även det är en "gravidkrämpa", jag hade ofta ont i huvudet förra gången också, den kan hålla i sig i ett och ett halvt dygn- gör inte riktigt lika ont som migrän men är oerhört irriterande. Jag blir ganska lättretlig om man säger så.
Enligt beräkningarna är det nu mindre än hundra dagar kvar till beräknad förlossning. Pojken växer och frodas och sparkar mig i revbenen så att det gör förbannat ont.
Har ingen övrig info.
Eller jo, inga bristningar i sikte ännu. Fick ju inga förra gången så jag håller tummarna för att slippa den här gången också. Står inte alls högst på min önskelista, får man så får man- det går inte att göra något åt- men jag hoppar gärna över det.


Nyårs-status.
Vad ska alla göra på Nyårsafton?
Vi ska bara vara hemma, laga lite mat (funderade på en trerätters middag men det är så svårt att hitta en förrätt som är färdiglagad som man bara värmer i micron), titta på TV och ta det lugnt. Jag längtar. Har inte tagit det lugnt eller njutit av att vara hemma på evigheter, det har varit väldigt stressigt den senaste tiden.
Det kan hända att jag somnar före tolvslaget. Det blir andra året i rad i så fall, kanske en ny tradition?

1 kommentar:

  1. jag sms:ade dig nyss. hoppas jag inte väckte er! sen insåg jag att ni kankske inte vill ha en massa inbjudningar eftersom det är rätt skönt att bara vara hemma. Men nu vet du iaf att ni är hjärtligt välkomna till oss på nyår. Det blir såklart 3-rätters. Oxfilé från Brasilien, bra eller anus vet jag inte.
    Löjrom från Kalix. Gott.
    Dessert vet jag inte. Ett hallon kanske ;)

    SvaraRadera