söndag 11 december 2011

Vi väntar på kylan.

Nu säger meteorologeroch vanligt folk att det ska bli svinkallt. Jag väntar och längtar lite i hemlighet, vi har ju ny, fin ved hemma som måste testas. 20 minusgrader, kom igen!

Igår höll jag på att få en stroke av ilska. Jag brukar i vanliga fall inte bli så upprörd över att folk kör som idioter men någonstans måste man väl ändå dra en gräns?
På väg hem från diverse uppdrag hamnade jag och Minna bakom en söndagsbilist som körde 70 på 90-väg. Ingen fara på taket, vi låg efter för det var ändå så halkigt före, men bilen som kom bakom mig tyckte annorlunda och lade sig ungefär två centimeter bakom min bil. Oerhört irriterande, så jag tryckte lite lätt på bromsen och menade på att lite avstånd kan man väl ändå hålla.
So far so good. Bilen körde efter mig till korsningen där jag skulle svänga vänster, jag la ut blinkersen.. och vad tror ni händer? Jo, förarjävuln i den andra bilen KÖR OM mig precis när jag ska till att svänga vänster, han svänger själv vänster och genom bakrutan riktar en av passagerarna ett fint långfinger.
Vansinnet.
Bilen svängde in på OK, jag efter, jag var så arg att jag skakade. Den andra bilen stannade, jag stannade, men när jag klev ur fick småpojkarna stora skälvan och körde iväg. De åkte förbi flera gånger men vågade inte stanna mer, och efter ett tag drog de bort.
Tufft va?
Menar, vågar man inte stanna när en tjej och en liten bebis kliver ur bilen, ska man då egentligen ens bemöda sig med att göra obscena gester? Det var i och för sig inte det jag var arg över, det var vansinnesomkörningen som var en sekund ifrån att orsaka att jag krockade med Minna i bilen.
Jag kan säga helt ärligt att jag hoppas att de där idioterna kör av vägen och gör illa sig så där lite lagom innan de orsakar en olycka och gör illa andra också. Att det är småpojkar som "leker" skiter jag fullständigt i, ska de leka kan de köpa en plasttraktor eller, kanske mer passande för små fegisar, en sån där liten docka som gråter.

1 kommentar: