onsdag 26 oktober 2011

Citrus, citrus i skålen där...


... säg vem som surast i världen är!
Eller kommer att bli i alla fall, om jag fortsätter att vräka i mig citrusfrukterna. Craving, I guess, men en bra sådan ur näringssynpunkt. Det kunde ha varit godis, dricka och chips men precis som förra gången jag var på tjocken KAN jag helt enkelt inte förmå mig själv att äta skräp. Jag mår illa av det.
Jag mår även illa av fisk, fläskkött, gurka, stekta ägg (stekt mat överhuvudtaget), mejeriprodukter och bananer. Nästan allt utom just citrusfrukter får mig att må konstigt. Tur att jag äter mina vitamintabletter varje dag. I princip, typ... några dagar per vecka. I bästa fall. Jag slarvar kanske lite men inbillar mig att eftersom jag mår bra, mår bebisen bra.

Förra veckan tyckte jag att min mage började puta ut litegrann men det visade sig att jag bara var förstoppad, haha. (Ja, ni får leva med att jag är så pass ärlig. Förstoppning är ingenting att skämmas för). Efter toalettbesök blev magen platt igen och jag väntar fortfarande på att det ska börja synas. Nu måste jag ju gå runt och skryt-berätta för folk, det är bättre när det är lite mer uppenbart tycker jag.
Det började väl egentligen inte synas på riktigt med Mini förrän.. ja få se nu... vecka 24. Då kunde man ana att jag var lite tjock. Vecka 30 syntes det att jag var gravid. Så det är väl bara att vänta, vänta och åter vänta, för tjockheten lär ju komma någon gång.

Intressant inlägg, jamen någonting så fruktansvärt. Jag ska ta mig en satsuma och fundera lite på livets mysterier och sen hoppas att jag får sova ordentligt inatt.

2 kommentarer:

  1. jag är då definitivt den som surast är.

    SvaraRadera
  2. Jajemen, tjockheten kommer som ett brev på posten och då går man där och undrar varför man längtade så efter magen ;-)

    SvaraRadera