måndag 24 oktober 2011

Så bäst människa!

Idag fick jag träffa Sveriges, ja kanske VÄRLDENS, bästa sjukgymnast.
Jag lider ju, som jag berättat i föregående inlägg, av tidig foglossning och tog därför kontakt med vårdcentralen för att försöka få ordning på problemen innan de blir allt för stora. Eller i alla fall större. JAG blir ju megastor men det är inget att göra åt, den situationen har jag själv satt mig i, med lite assistans.
Men hursomhelst.

Jag kom dit, glad i hågen och berättade hur det stod till. Jag nämnde även att jag har en önskan om att försöka träna mig ur den här trista värken, så långt det nu är möjligt, och att jag varit relativt vältränad innan första barnet men liksom inte kommit igång innan nästa bebis slog sig ner.
"Ja...." sa sjukgymnasten.. "för det första är det kul att höra att folk vill träna och inte vila. För det andra så tycker jag att du ser otroligt vältränad och slank ut".
Alltså, får en sjukgymnast vara så bra, ens?!?
Hon gav till och med bra råd men det hade faktiskt inte spelat nån roll om hon bara sagt "ät pannkaka", inte efter den där perfekta kommentaren.
Jag ska aldrig någonsin byta sjukgymnast.

Det gjorde mig faktiskt så lycklig att jag genast drog iväg till gymet och rev av ett pass på crosstrainern.
När jag var där såg jag lite info om något som kallades "hälsokortet". För 84kr extra/månad får man träna gruppträningspass (på Actic har de annars inga såna), nu undrar jag lite om det finns någon människa som läser min blogg som testat detta? Kanske fasiken skulle vara värt det?

1 kommentar:

  1. jag träffade också en bra sjukgymnast för ngn vecka sen.Det var faktiskt min första kontakt med sjukgymnast överhuvudtaget.
    Nästa vecka blir bra!

    SvaraRadera