onsdag 12 oktober 2011

Jag har varit borta.

Jajjemän, jag har varit borta. Borta från allt vad socialt liv heter, fjärran från verkligheten.
Minna blev sjuk i lördags.
Jättesjuk så som bara små barn kan bli.

I tre hela dagar har hon sovit, hon har bara varit vaken korta stunder och då har hon suttit i knä, tittat på TV och slurpat välling. Så o-Minnig som man bara kan bli.
Jag blev faktiskt nervös där ett tag, alvedon biter inte på vår tjej så febern steg till 40.7 grader på söndagskvällen. Vi var tvungna att väcka henne och badda med blöt handduk- inte så populärt men tydligen effektivt.
Nu börjar hon bli sig själv igen, det är lite si och så med matlusten men hon orkar i alla fall leka litegrann samt protestera vid blöjbyte och påklädning. The beast is back så att säga :)

Jag skulle vara en lögnhals om jag sa att det inte varit mysigt. Självklart vill jag inte att hon ska vara sjuk men hon har aldrig någonsin varit någon gosfantast, inte tyckt om att sitta i knä eller somna i famnen, men när hon var sjuk var det bara det hon ville göra. Så jag har tagit tillfället i akt och bara suttit med en liten febrig baby i soffan och inte gjort någonting annat.
Därför har jag varit borta. Tyvärr har jag alltså inget nytt att berätta så jag avrundar med ett tips.
Salt&Vinegar chips. Så jävla gott.

2 kommentarer:

  1. Trodde nästan du slutat blogga. Just my luck när jag hittar en ny blogg jag gillar liksom. Tråkigt att hon varit så sjuk :-( Krya på sig lilla gumman!

    SvaraRadera
  2. Så likt Malin!! :-p enda gången hon var still nog för lite mys var när hon hade 40 graders feber! Inget man önskade henne men mysigt när det väl vart så!! :-) skönt att hon börjar repa sig! :-) vi ska å bada i morrn om du tror att hon orkar?! Kram kram

    SvaraRadera