söndag 23 oktober 2011

Man får vara lite tjurig...

Visst får man det?

Just nu är jag jävligt tjurig på sjukvården.
Av flera anledningar faktiskt.

Mitt ultraljud till exempel, blir inte av förrän i vecka 20 (19+). Det är om typ tre veckor och jag vill inte vänta så länge. "Vi har dåligt om tider för vi utför bara ultraljudsundersökningar en dag i veckan". Bull-jävla-shit. Hur kommer det sig då att jag vet folk som har tid andra dagar... i samma vecka? Att inte ha tider är väl en sak, men att sitta och blåljuga, det är en annan. Tur att tiden går fastän jag tjurar ihop.

En annan sak, varför ger de olika råd till folk? Är det skillnad på lort och pannkaka, eller? Vissa får komma in och undersökas, andra inte, trots jävlat samma symptom. Det beror helt och fullt på vem man pratar med.

Ibland önskar jag att man i Sverige kunde köpa bättre sjukvård än den allmänna. Landstings-skiten. Det hade då jag fanimej gjort.

2 kommentarer:

  1. Jag brukar fula mig till extra ultraljud. Ringa till BM och klaga på alla möjliga krämpor och vips så får jag en akut ultraljuds- tid ;-)

    SvaraRadera
  2. Håller helt med, betalar gärna för bättre service & vård!! Annars är det ju konstigt att det närmaste stället för privat UL är i Umeå, borde det inte finnas en marknad liiite längre Norrut?
    /L

    SvaraRadera