tisdag 25 oktober 2011

Vad gör du, människa?!

Det finns säkert många som gör det jag nu har tänkt beskriva, kanske även någon av er som läser min blogg. Alla som vill har all rätt i världen att bete sig hur som helst och skita i vanlig "hyfs" men jag vill bara påminna om att även jag har all rätt i världen att tycka till.

Vi spenderade förmiddagen på öppna förskolan i stan, där är det bebisar och mammor (några pappor också) så långt ögat kan nå.
Snoriga bebisar finns det gott om på hösten och vintern, även vår lilla tjorv har en rinnande näsa och skulle man hålla dem hemma så fort de börjar snörvla, ja då fick man inte vara någon annanstans under årets sju kalla månader.

En mamma beklagade sig över sin sons snor. Sedan gick hon I ETT och drog med handen under sonens näsa och torkade av sig på sina egna byxor. Ordentligt. Hon försökte inte ens vara diskret utan tork-tork-torkade som en toka. "Oj, oj, så snorig han är".
MEN LÄGG AAAAAV! Ett tips: pappersnäsdukar. De tar lite plats i fickan, är mjuka och fungerar säkerligen bättre än handen när det gäller att torka rinnsnor.
Jag tycker inte att man gör så bara. Vad är anledningen till det? Är man för lat för att hämta papper eller?


För övrigt anser jag att EM borde skaffa sig en eller flera vikarier som kan hoppa in och jobba om ordinarie personal blir sjuk. Då slipper de ha stängt när jag ska köpa födelsedagspresent till någon. Blev lite nojjig också för jag var där och köpte doftljus igår... då hann hon i kassan kanske SMITTA mig?
Baciller suger.

1 kommentar: