måndag 3 oktober 2011

Dagen Måndag

Idag kommer de hem, delarna av familjen som spenderat helgen i skogsmiljö utan mobiltäckning. Det känns skönt men jag är lite stressad. Jag hade stora planer för helgen och skulle överraska med tapetsering och storkok, det enda jag gjort är städat, tvättat och latat mig. Kanske rensat ett eller annat förråd också men sen tog liksom orken slut. Jag ska lägga sista touchen vid städningen nu på förmiddagen, efter det får vi se vad det blir.
Man kan i alla fall säga att jag är extremt utvilad. Jag kan inte komma ihåg när jag sov så här mycket sist, men det var nog behövligt. I veckan börjar sambon också om att jobba så lite mer stress än vanligt lär det bli innan man fått in rutinen. Fast jag jobbar ju inte så länge till, även om jag denna gång hade tänkt snika lite. Jag kanske arbetar till i mitten av mars. Eller slutet, beroende på hur jag mår och om jag orkar. Det känns lite som om det är mer ansträngande att vara hemma 100% med en 15-månaders än att jobba, i alla fall när jag är höggravid och tjock som ett as.


Pratade med en kompis som också är gravid igår och vi kom på att vi inte vet om så många andra som är på tjocken. Så, är det nån som går omkring och är gravid utan att ha berättat det eller är det bara det att ingen känner för en till unge just nu? Kom igen... berätta måste man ju.. skriv en anonym kommentar om ni inte vill att jag ska veta vem ni är, jag är ju så jävla nyfiken! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar