söndag 2 oktober 2011

Försvinn nån gång...

...o, du dumma hormonella huvudvärk! Eller du kanske har tänkt vara kvar resterande 27 veckor av graviditeten? Eller 26, eller vad det nu är.
Jag ska ta bort alla babytickers (nåja, har väl bara en) förresten, så att ni vet, är fortfarande gravid i allra högsta grad. Inte för att det syns ännu, det känns inte vidare värst mycket heller. Bara lite bubblor då och då men det kan lika gärna vara mag-gaser som gör en omorganisation.

Jag har höjt värmen på elementen, sambon kommer att sänka den direkt han kommer hem- vi är som gamlingarna. Jag höjer igen så fort han åkt bort för jag VÄGRAR att frysa. De som pratar om att man ska "ta på sig en extra tröja" har ingen aning om hur det är att vara gravid och tvärsemot alla andra. Jo, för man brukar ju vara alldeles otroligt varm när man är på tjocken enligt barnmorskan jag besöker då och då. Det är inte jag, var det inte med Minnamojängen heller. Jag frös och hade så kalla händer att hon inte fick ut blod till att mäta blodsockret och blodvärdet med ett stick i fingret utan var tvungen att ta en jättenål och sticka i armvecket i stället.
Så sambomannen E, rör inte mina element!!!!

Dagen idag blir en fortsättning på gårdagen, ska få lite besök också och det uppskattar vi så klart, jag, hunden, katten och mini-Ärtan.

Nu har vi lila gardiner i vardagsrum och kök, jag blev nöjd. Var väldigt produktiv igår, så produktiv att jag somnade i soffan vid 22 och vaknade strax före sju. Skönt, om det inte vore för den här förbannade huvudvärken. Kommer inte ihåg hur länge jag hade den när Minna låg i magen men det var nog ett ganska bra tag så jag får väl se till att stå ut då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar