tisdag 3 januari 2012

Fantastiskt

Ännu en dag har gått.
Jag har inte uträttat några underverk men jag har tagit hand om mitt barn. Varit och simmat några längder. Jobbat. En typisk dag i ett typiskt liv.

I morgon är jag barnlös, eller ja, lillebror är ju med mig vart jag än går men han är ganska lätt att ta hand om.
Jag tror att jag ska ta det ganska lugnt. Gå ut på en promenad, om vädret inte är så som vädret har varit idag. Kanske jag gör det ändå, vem vet? Det beror helt på dagsformen. Man vet liksom aldrig hur man mår när man har en unge i magen. Vissa dagar är jag helt slut, andra dagar har jag hur mycket energi som helst. Jag är betydligt tröttare den här graviditeten än förra, troligtvis beror det till stor del på att Mini tar ganska mycket av min ork. Full rulle från morgon till kväll. Nåväl. Jag ska inte klaga nu, för jag inser ju att livet kommer att bli mer fullrulligt när lillebror väl kommit till världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar