måndag 9 januari 2012

Jag färgar håret

För första gången på flera år färgar jag nu mitt hår. Jag undrar hur det går.
Det rimmade men det var inte meningen.

Nio minuter kvar tills jag ska kolla spegelbilden och se om det får sitta i tio minuter till.
Ni får inte se någon bild ikväll. Jag orkar inte sminka mig, det har varit en jobbig dag idag. Förutom timmarna jag spenderade borta, de var inte alls jobbiga.

Orolig natt också, så nu är jag jättetrött.
Minna har lärt sig en massa nya saker.
Klättra upp på vardagsrumsbordet. Hon är dock lyckligt omedveten om att hon kan falla ner för trots att jag är en anhängare av "learning by doing" vägrar jag låta min unge falla handlöst ner i golvet och riskera hjärnskakning eller utslagna tänder.
Hur lär man ett barn att akta sig för kanten?
Dra ut byrålådor och försöka klättra upp på dem. Förankra byrån i väggen, nästa.
Ibland blir jag bara så less på att springa runt som en yr höna hela tiden, ett barn som någon gång tar det lite lugnt hade inte varit helt fel, samtidigt som jag tycker att det är bra att hon är livlig. Hon är ju positiv till allt och inte svår att aktivera, lär sig saker fort för att hon tycker att det är kul att lära och skrattar nästan alltid. En härlig unge, när man har energi nog att följa med.

Nu ska jag kolla läget.
Hoppas jag slipper bli sur.

1 kommentar: