lördag 7 januari 2012

Nu undrar ni säkert...

...vad jag har gjort idag.
Det, kära ni, ska jag ta och tala om för er.
Inte så mycket.

Vaknade i morse och var inte alls på bra humör. Hunden hade gått omkring och vandrat hela natten, fram och tillbaka, väckte Minna ett par gånger (nej, ingen dörr till hennes rum ännu) och väckte mig, lättsovarn, ännu fler. Plogbilen hade självklart lämnat en ordentlig karm som blockerade vår infart.
Barnet var gnälligt som bara den.
Som om det inte vore nog så ska jag berätta en annan sak.
Jag måste ha STÖDSTRUMPBYXOR för mina fula äckliga vener är svaga, eller hur det nu är, och om jag inte är försiktig så kommer jag att få ÅDERBRÅCK på benen, så där som gamla tanter har.
Mina strumpbyxor kom med posten i förrgår så idag var premiärdagen.
Fy fan vad det sög.
Jag fick sammandragningar bara av att ta på mig spektaklet och när de väl var på kändes det som att jag inte kunde röra mig. Väldigt kul och spännande.
Jag gick omkring och var arg hela morgonen, men det blev bättre.

Ungen bajsade och hennes gnällighet försvann. Jag tänjde ut strumpbyxorna och de blev lite skönare.
Då blev jag övermodig.
Klädde på barnet, sedan mig själv, och gick ut för att skotta bort plogkarmen så att jag skulle ta mig ut med bilen. Det skulle jag inte ha gjort. Jag har haft ont hela dagen sedan dess och då hann jag ändå inte skotta så mycket innan en vän dök upp. Hon stannade bilen mitt på gatan, hoppade ur och skrek; "DU SKA INTE GÖRA DET DÄR, DU ÄR GRAVID! DUMSKALLE!".
Sen skottade hon bort den åt mig. Det var snällt men jag tog mig hur som helst ingenstans idag för jag var tvungen att ligga helt still i flera timmar efteråt. Tur att Minna sov låååång middagslur.
Nästa vinter ska jag minsann skotta hela tiden. Jag saknar det. Helt ärligt.

..vet ni förresten?
Nästa helg ska vi förhoppningsvis till ett hotell. Vi ska ha barnvakt hela helgen och bada badtunna, gå på spabehandling och äta god mat. Bara vi (och de andra hotellgästerna men dem ska jag skita högaktningsfullt i) hela långa helgen.
Det ska faktiskt bli fruktansvärt skönt.

1 kommentar:

  1. Men! Om jag har vrt läskunnig så hade jag ju sett det! Men nu KRÄVER jag en sak av dig (eller två): Magbild och egobild. Kan du snälla fixa det åt mig? =)

    Javisst är det knepigt det där om att folk ska bry sig! 4 år är det mellan mig och syrran. Vi har jättebra gemenskap och är verkligen bästa vänner! Sambon har 2 år mellan sig och sin mellanbror och dom har inte alls lika bra gemenskap. Sen vad spelar det för roll? 1 år eller 4 år, det är ju SÅ individuellt hur man själv vill ha det.

    SvaraRadera