torsdag 16 september 2010

Bitter

Varför jag är bitter.

Så fort jag sätter mig ner går det tungt att andas. Jag låter som ett jättefetto som försöker ta sig uppför en trappa.
Det beror på Ärtan.

Humörsvängningarna avlöser varandra. Grinar, suckar, skrattar, grinar, är arg, grinar.
Det är Ärtans fel.

Jag har inte en halv miljon kronor. Det är väl inte Ärtans fel men man kan ju alltid skylla på henne.

Jag vill träna men orkar inte. Jag är tjock och ful. Jag ryms snart inte i duschen. Det är svårt att sova på nätterna för någon i min mage sparkar och vänder sig och försöker kommunicera med hjälp av sina händer mot mina inre organ.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen- att vara gravid är inte roligt. Jag hoppas verkligen att det blir bättre när ungen väl kommit ut för just nu känner jag (får man ens erkänna det?) mig lite smått hatisk mot den som bor där inne, den som gör så att jag inte känner igen mig själv. Jag är bara DRÄKTIG helt enkelt. Som en ko. Jag är inte jag längre utan "den där som ska ha barn". Jävla, jävla äckligt jobbigt.

2 kommentarer:

  1. 67 dagar. Sen är det över. Men jag vet, det är jobbigt. Nu är i alla fall den enormt varma sommaren över så du behver inte svettas ihjäl!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Hallå i stugan! Vi kör mammafika imorrn klockan 13.00 på Ekbergs inne i stan om du är sugen på att surra! :)

    http://piteamammor.blogg.se

    SvaraRadera