tisdag 14 september 2010

Dagen idag.

Idag var ingen speciellt rolig dag, var tvungen att ställa in några av mina planer men det är ju sånt som händer.

Har fått svar av Milda/Unilever.

Mitt mail undrade följande;

" Hej!
Undrar lite över reklamfilmen med Kocken Kari. Det som påstås i slutet (att han kan intyga det om han kunde)- är det ingen av er som har reagerat på att det låter helt fel? Antingen kan man något eller så kan man det inte oavsett om anledningen är att man har munnen full av mat eller vad än det nu månde vara. Han kan det ju tydligen inte så varför påstås det då att han kan "om han kunde"? Vore det inte lite mer rätt att säga att han SKULLE intyga det, om han kunde?"

Detta är då svaret jag fick;

"Hej Kristina,
Tack för du har tagit dig tid att skriva mail till oss, med synpunkter om Mildas reklamfilm.
Ja just så är det.
Kocken Kari njuter av det goda han har lagat med Milda mat & visp och har därför munnen full, vilket gör att han inte kan prata/intyga.



Trevlig höst!



Vänliga hälsningar

Anulina Svensson
Konsumentkontakt
Unilever Sverige AB"

Nu går genom mitt huvud en stilla undran. Vad för sorts svar är det egentligen? LÄSTE de ens mitt mail? Anställer de bara puckon på det där företaget? Javisst, ni har så rätt, det var flera stilla undringar men vem kan klandra mig?

Tycker ni att jag fick ett relevant svar? Finns det någon som läser min blogg som jobbar med kundtjänst eller liknande som har något att säga om detta?
Jag skickade i alla fall en replik och väntar nu igen spänt på svar.

2 kommentarer:

  1. Jag gissar på att de använder autosvar och att personen som har tagit emot ditt mail kanske inte hade världens bästa betyg i skolan på just läsförståelse?
    Tyvärr verkar detta vara ett återkommande problem när man skriver till företag. Jag skrev ett mail till HomeEnter och de var snabba att svara tillbaka med en text som "tyyyp" passade min fråga, förrutom att det inte gav något svar till mig överhuvudtaget, men de kände sig säkert nöjda.
    :)

    SvaraRadera
  2. Bra fråga. Bra tänk. Bra grammatikkunskap, bra svenska.

    Dåligt, dåligt svar.

    SvaraRadera