lördag 11 september 2010

Försäkringskassan, frimärken och pappersvändning.

Jag tror bestämt att jag håller på att bli vansinnig.

Ett problem är mitt eget fel. Trots stora bokstäver "GLÖM EJ FRIMÄRKE", kastade jag brevet med moderskapsintyget på lådan utan.. just det, frimärke. Jag tar på mig all skuld för detta. Nu måste jag börja om från början igen med att försöka få tag på min barnmorska mellan 8.15-9.00 på måndag morgon. Lycka till, ungefär.

När jag väl lyckats skicka in det där intyget måste jag skicka inkomstpapprena till min arbetsgivare nere i Örebro. Detta måste även min smabo göra men han får inga papper, dem måste han beställa själv. Vart, hur, när? Ingen aning.
Arbetsgivaren måste i sin tur skicka papperna till FK.

Helvete nu kom det in en geting.
Måste döda. Klagar färdigt senare.

1 kommentar:

  1. Vi lyckades med konststycket att stoppa på frimärket, men då hade jag missat att vända papprena rätt i kuvertet så de kunde inte skicka brevet någonstans. Det hamnade åter i min brevlåda då jag skrivit mig själv som avsändare. :)

    SvaraRadera