tisdag 14 september 2010

I punktform.

1. Ringde BM igårmorse, hon bokade in mig på en läkartid direkt och jag fick komma vid 13.15. Till världens coolaste läkare, kanske. Cirka 13.24 tryckte han ut en rejäl låsning ur mitt bröstben och nu känns allt hur bra som helst. Klockan åtta ska han ringa och fråga hur det gick. Då ska jag säga att det gick alldeles utmärkt.
Vårdcentralen i Norrfjärden är verkligen grymt bra.

2. Nu är mormor på sjukhus igen, mest troligt (fast det säger de jämt) sista svängen. Hon ligger på palliativa avdelningen och orkar tydligen inte vakna, nästan. Jag ska dit alldeles strax.

3. Först ska jag lämna Nikki-Pricki hos mamma, hon ska vara där till på fredag eftersom vår hanhundshatande Fläckhund ska kastreras.

4. Vid 13.30 ska jag besöka Malin, hon hade tydligen alldeles för mycket kaffe som tog hur stor plats som helst. Det är aldrig kul så jag ska försöka hjälpa henne att bli av med det.

Sist men inte minst ska jag på jobbet. Där ska jag maila min arbetsgivare och fixa anställningsbevis för vikarier, höra om inkomstuppgifter, berätta hur länge jag ska vara ledig (inte så jäkla länge faktiskt) och nåt mer som jag inte kommer ihåg.
Lite uthämtning av hundmedicin var väl också nåt jag skulle göra. Jag tror att dagen kommer att gå fort som fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar