måndag 20 september 2010

Helkroppsbild v 31


Ungefär så här ser jag ut just nu, för er som undrar.

Ja, det börjar ju närma sig förlossning med allt vad det innebär. Jag irriterar nästan ihjäl mig på alla som ska skrämmas och berätta hur ONT det gör och att jag ska ta ALL bedövning SOM FINNS! Är det verkligen så svårt för vissa att förstå att jag faktiskt inte är rädd eller orolig för att det ska göra ont? "Vänta bara, när värkarna väl börjat kommer du att tycka annorlunda"... är ni så säkra på det? Jag känner flera som fött både första och andra barnet helt utan smärtlindring och de har minsann inga hemskheter att komma med. Jag vet med mig att jag har en jäkligt hög smärttröskel och förlitar mig på att allt ska gå bra.
BB/förlossning/andningskurser har jag valt bort. Jag har inga psykiska spärrar och som sagt, att ha ont är jag absolut inte rädd för. (Det är en smärta du aldrig känt förr, går inte att jämföra med något annat, vänta bara...jag har hört det mesta). Bla, bla, bla. BLA!

Nog finns det väl värre saker än att klämma ut en unge, va?

4 kommentarer:

  1. Haha NÄE, det finns inga värre saker :P
    Närå, jag tror du klarar det där galant vad du nu än väljer eller inte väljer!
    Jag TRODDE jag hade högre smärttröskel och var stenhård så jag valde bort smärtlindring med Fabbe. Jag ångrade mig rätt mkt så hade Nellie fötts vaginalt hade jag tagit varenda sån där smärtlindring som finns.
    MEN - det där är ju också väldigt individuellt, har du bestämt dig så har du bestämt dig :)

    SvaraRadera
  2. Å förresten, vad FIN FIN FIN du är! :D

    SvaraRadera
  3. Så fin så =P Ja det finns helt klart värre saker och jag är en av dom som fött två barn utan bedövning och har inget hemskt att säga om det! Vad värre var än att klämma ut en unge genom skruttan var att dom skulle sy efteråt, DET gjorde ont utan bedövning! Glömde nog skriva om det i min förlossningsberättelse =P Jag slapp det med Noel som tur var =) Lång kommentar, eller hur ??=P

    SvaraRadera