tisdag 7 september 2010

Lite snabbt bara

Ujuj, jag har egentligen inte tid att finnas ens.

MVC igår- allt bra som vanligt. Magen har slutat växa för den här gången, det verkar som att den växer i perioder och inte lite åt gången. Med ett SF-mått på 27 ligger jag ändå bra till. Bara att vänta på nästa explosion.
Min bebis sparkade barnmorskan. Ohyfsat tyckte jag, fullt naturligt tyckte BM.

Jag tog mig i kragen och berättade att jag inte är speciellt intresserad av vare sig amnings- eller förlossningskurser eller parrelationstjat så hon behöver inte informera så mycket mer om den saken. "Inte ens förlossning?" sa hon. "Nä", sa jag, "jag är inte speciellt orolig över just den biten". Det är ju sanning. Jag vet inte varför men jag känner faktiskt ingen stress alls över att jag ska klämma fram en unge mellan benen. Ut ska den ju så det är liksom ingen mening med att grubbla på det, typ.

Stora planen idag var att städa men jag tror jag nöjer mig med att dammsuga faktiskt. Så jäkla storstökigt var det inte.

3 kommentarer:

  1. bra, man ska inte överdriva med städandet. Kan man göra när man är 100 år istället.

    SvaraRadera
  2. Jag är nog av samma åsikt som du vad det gäller förlossningen. Jag oroar mig inte alls, det känns som att det kommer att gå bra och jag litar fullt på att kroppen och sjukvårdspersonalen vet vad som ska göras.

    Kommer du på mammafikat på lördag? :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Synd att du inte kan komma, hade varit skojjigt. Njae, alltså vi har ju som inte bestämt att vi ska ha träffarna på helgen för all framtid, utan vi gjorde helt enkelt så att vi frågade sist på första mammafikat när alla hade möjlighet att träffas nästa gång och då blev det på lördag. Mest troligt så kommer det ju att bli så att vi träffas under veckorna sedan när bebisarna dykt upp då man är föräldraledig. Självklart får du ju komma med förslag på dag när vi ska träffas i fall du har speciella önskemål :P Vi uppdaterar http://piteamammor.blogg.se så fort vi bestämt ett datum. :P
    Datum för träffarna kommer förmodligen att bestämmas från gång till gång, men det är inte omöjligt att vi bestämmer några träffar åt gången. :) Kom gärna med förslag på bra datum/dagar!

    SvaraRadera