onsdag 15 september 2010

Nej, thank you yxskaft.

För att börja med en positiv och uppskattande åsikt;

Milda/Unilever svarar väldigt snabbt på funderingar.

Vad som är mindre bra är själva svaren. Fick idag ett besked om att en närmare förklaring inte kunde lämnas, än den jag fick igår. Jag blev erbjuden en varucheck (på åttaånitti gissar jag för det är väl så mycket en Milda mat&bak kostar) som tack för mitt engagemang. Det enda jag behöver göra nu är att skicka min adress till dem. Jo tjena, hallå! Som att jag vill att de ska veta vart jag bor. Jag kanske vill vara mer jävlig i framtiden och man har ju hört hur vanligt det blivit med sk. torpeder som "besöker" besvärliga människor.
Min adress får ni aldrig! Fast det kanske inte är så svårt att lista ut... för en vanlig människa. För dem är det nog omöjligt att ta reda på.

Hur som helst, det skulle kanske vara en bra idé för att dryga ut hushållskassan litegrann. Maila en massa olika företag och ha synpunkter på deras produkter. Blir man erbjuden en drös gratis-saker som man behöver har man ju faktiskt sparat in en slant. Jag ska börja med Electrolux (kyl och frys, om de tillverkar spisar också tar jag gärna en sån), fortsätta med IKEA (tar nog en värdecheck där, cirka 10-15000 borde räcka för det jag vill ha) och sedan avrunda lite nätt med VING, Apollo eller annat resebolag. Kanske kan man leva på detta viset? Vore kul att testa men korrespondensen med alla olika företag tar sån tid, jag skulle behöva ta tjänstledigt.

2 kommentarer:

  1. Haha, detta fick mig att tänka på en sak som jag fått berättat för mig. Det var en man som skrivit och klagat på ALLT och ÖVERALLT. Han fick check på check på check och tillslut fick han ett mail där det stod nånting i stil med "Du är en väldigt klagande person, är du aldrig nöjd?". Hehe. Alla klagomål går till ett och samma ställe tror jag det var... nåja, han kan då inte klaga mer för att han lär ju aldrig mer få gratissaker :P

    SvaraRadera
  2. Vet du vad...mail som du skickar till Elektrolux kommer till Piteå ;)

    SvaraRadera