torsdag 24 juni 2010

Dagen före.

Midsommar brukade vara julafton för mig. Årets bästa högtid, festkväll och allmänt bra, så där. Nu är min kropp värd åt en liten pyssling så midsommar blir ungefär som vilken annan fredag som helst, förutom att vi ska till Luleå där herrn i huset ska äta god mat och dricka goda drinkar. Själv ska jag bara vräka i mig av maten. Drinkarna, de får klara sig utan mig i år. Det kommer ju fler midsomrar.

Gick ut med hundarna i morse och återupptäckte hur roligt det kan vara att ta en tidig promenad med båda bestarna i koppel. De visade sig från sin bästa sida och gick så fint bredvid, då är det faktiskt kul. Annat är det när de får för sig att de är två sibiriska draghundar- ärligt talat- då brukar jag önska att jag aldrig någonsin skaffat hund.
Harley badade, Nikki badade nästan (inte tillräckligt varmt i vattnet för collie, tydligen) och jag var allmänt nöjd. Är nog fortfarande på bra humör efter gårdagens glada nyheter.

Alldeles strax ska jag dra med mig sambon in till stan, han har ärende på en affär full med burkar och flaskor och jag själv hade tänkt köpa ett par skor, en kofta och några hundra par strumpbyxor. Strumpbyxor är verkligen en förbrukningsvara, i alla fall för mig. Jag lyckas alltid hitta spikar, trästolar med stickor och andra riviga saker och självklart stryker jag benen så precis att strumpbyxorna går sönder. Antingen det eller så har jag ben likt rivjärn.
Jag ska faktiskt titta efter någon liten klänning till bebis också, hur ska man egentligen kunna hålla sig?

1 kommentar: