måndag 21 juni 2010

Quit your dayjob, snorkiga du.

Jag var inne på telefonbutiken idag. Följande blev sagt;

Han-i-kassan; Hej, vad kan jag hjälpa dig med?
Jag-i-affären; Jag var här för en månad sedan. Min telefon fungerar inte som den ska och du sa att ni skulle ringa när ni fick in en lånetelefon. Ingen har ringt.
HIK; Nä, men vi HAR ju inte FÅTT IN några lånetelefoner! Vi har faktiskt 40 stycken utlånade och VÄNTELISTA.
JIA; Jaså. Hur länge ska man behöva vänta då? Jag betalar ju för något som inte fungerar.
HIK; Det ingår inte i garantin att få en lånetelefon. Det är egentligen för försäkringskunder.
JIA; Vadå för försäkringskunder?
HIK; Jamen, alltså, du- sådana som har sina telefoner försäkrade.

Lång paus.
Jag-i-affären; Jaha. Men det har ju jag.
Ännu längre paus, kassatjockis skruvar på sig.
Han-i-kassan; Åh, okej. Då ska vi se här.
JIA; Varför sa du inte det förra gången jag var här?
HIK; Jag vet ite. Det ska man säga. Men du ska ju veta om det.
JIA; Happ.

Killen knapprade och knapprade och gick iväg. Han kom tillbaka med en telefon.
HIK; Sådärdå. Har du allt på SIM-kortet?
JIA; Mm. Vad är det här för en telefon då?
HIK; En lånetelefon.
JIA; Men ni hade ju inga lånetelefoner inne.
HIK; Nä.. men.. alltså.. ja, du vet, det här är ju en lånetelefon som.. ehh.. företaget äger. För försäkringskunder. Alltså... ja.. sådär.

Innan jag skulle gå passade jag på att undra om han inte fattade att jag var sur då min telefon varit trasig så länge och jag inte fått det fixat.
HIK; Mjoooo... fast min personliga åsikt är ju att man i varje hushåll ska ha minst två extratelefoner. Utifall den man har skulle gå sönder alltså.
JIA; Jaså det tycker du? Så du menar alltså att när jag köper en telefon ska jag köpa en till ifall den andra skulle gå sönder? Har du två TV-apparater också?
HIK; Nä, men en TV har man inte med sig överallt.
JIA; Du har ingen aning om vad jag gör med min TV. Hursomhelst, när jag köper något förväntar jag mig att det ska fungera. Jag ska inte behöva köpa en massa likadana bara för att ha "utifall att". En ny sak ska inte vara trasig.

... ni fattar va, att jag var ganska så irriterad även när jag lämnade affären? Förbannade inkompetenta idiot.

2 kommentarer:

  1. men dra åt skogen vilket praktpucko!

    SvaraRadera
  2. Hey, VILKEN telefonbutik?? Jag förgås av nyfikenhet.

    SvaraRadera