måndag 7 juni 2010

Halv vecka med halv ångest

Här i byn börjar veckan med ångest över att vi på torsdag tar vårt pick och pack och åker till Ammarnäs med jobbet. Till på söndag blir vi borta och jag kan säga med en gång att jag mycket hellre hade stannat hemma och gjort klart det som klart ska göras här i huset. Känns som att det är lite slöseri med tid, att det sedan är kallare breddgrader vi åker till gör ju inte saken bättre. Får väl försöka göra det bästa av de dagarna också, trots att de hade behövts till annat.

Vecka 17 i preggo-teten enligt barnmorskesnurran, fortfarande inget nytt under solen förutom att det nu är lite färre dagar kvar tills det är dags för ultraljud. Ni som förväntat er att se en bild därifrån senare kommer dock att bli besvikna, gör inte bebis "fuck-you"-fingret eller en akrobatisk konst kan ni gå in på vilket familjeforum som helst och titta på en bild- alla ser ändå likadana ut.

Trött och slut i kroppen idag, gårdagen var vikt för fönsterputsning och rensning för min del, trappmålning och fixning för sambomannens. Lyckligtvis hade ondheten i min rygg från i lördags (korsryggen orkade tydligen inte med lite gräsklippning- synd för dig korsrygg för det lär hända igen snart) gått över så jag slapp i alla fall det.
Trots att jag helst av allt skulle vilja lägga mig i sängen och somna om är det inte det jag ska göra just nu. En utedag med hundarna, ett besök på sjukhuset och sen ett träningspass på arbetstid- det är planerna för dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar