tisdag 22 juni 2010

Uppdrag; präktig.





Den här stenen ska jag titta på idag, förhoppningsvis finns det väl andra saker att se också, på den lilla turen jag ska dra med hundar, sambo och Ärta på. Vi ska nämligen vara präktiga och besöka arkeologstigen i Jävre.


Det var cirka tusen år sedan jag var där så jag lär ju passa in i inredningen om man säger så.


Övriga fakta; Ont i skallen för att jag sovit så hårt. Blev mätt av alla tabletter jag knaprade i morse (folsyra, multivitamin brus, Hemofer järntabletter i förebyggande syfte och två Panodil Zapp) så det blir en shake till "frukost". Det är nu mindre än ett dygn kvar till ultraljudsundersökningen och utflykten är ett sätt att fördriva tiden. Det ligger tre gamla frukter i fruktfatet men jag ids inte kasta bort dem.. för jag är lat. Kanske gör det senare idag.



Nu ska jag förbarma mig över hundarna som inte är kloka nog att gå ut själva genom den öppna dörren för att morgonpinka på gården. Själv har jag redan morgonpinkat så jag är ganska nöjd, jag.


Förresten, just nu är jag väldigt upptagen med att i mitt huvud komma på saker att säga nästa gång jag ska träffa han i telefonaffären. Är det inte han som jobbar ska jag klaga på honom. ÄR det han som jobbar ska jag nog också klaga. Jag måste bara komma på bra klag-dängor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar