tisdag 8 juni 2010

Måsten






Det här tycker Harley att man ska göra på sommaren, leka och beta. Jag har försökt att förklara att han inte är ett får, han är en fårhund, men det verkar ha gått obemärkt förbi.



Något som däremot inte passerade utan att märkas var mitt samtal med mäklaren igår. Tydligen var det bråttom, bråttom och idag har han (jag kallar honom Hejnar) varit här och tagit bilder och stängt in våra hundar i badrummet. De gör sig tydligen inte bra på bild.
Hur som helst, denna hets resulterade i ett städ- och fixryck utan dess like. Hela kvällen igår sprang vi runt med latexfog och möbler, till sist sa min stackars kropp ifrån och jag var tvungen att lägga mig på soffan med akuta magsmärtor. Fint och rent blev det i alla fall.


Uppstigning 06.00 i morse och grejade sista detaljerna. Jag lär inte ha några som helst problem att somna ikväll, nu tycker jag nästan att det ska bli skönt med lite "semester" i Ammarnäs. Inga hundar, ingen katt.. bara kollegor samt några extra arbetspass. Så länge jag slipper ifrån huset är jag mer än nöjd.


Nu måste jag säga hejhej så länge, dags att skifta brallor och åka iväg mot nya äventyr. Ett arbetspass.

1 kommentar:

  1. uj vad ni står i! hoppas du får det bra i Ammarnäs!

    SvaraRadera