onsdag 9 juni 2010

Upptäckter

Jag kom precis på en grej. Det är redan juni månad och jag har fortfarande inte badat i havet eller i någon sjö en endaste gång! Fruktansvärt. Hade det inte varit så kallt i vattnet (och ganska kyligt i luften) hade saker och ting sett annorlunda ut. Jag får väl hetsbada efter midsommar så jag hinner komma upp i ett respektabelt antal dopp innan sommaren är slut, dvs. i augusti någon gång.

Idag höll jag på att börja grina för att jag var så trött. Inte moget, jag vet, men ni kan inte ens ana hur jag känner mig just nu. Stress med allting, hundar som ska tas om hand, jobb som ska skötas, hus som ska säljas... jag hoppas verkligen att det är dåligt väder minst en dag i helgen så att vi kan ligga i hotellpoolen inomhus och slappa en hel dag. Jag hoppas att sängarna är sköna, duschen stor och maten god. Jag hoppas på minst 30 timmars sömn sammanlagt- då räknar jag inte med timmarna jag kommer att sova i minibussen.
DET är jag bra på, att sova i bilar. Jag tar alltid med en kudde och somnar efter tjugo minuter ungefär, inget vidare resesällskap alltså men alltid väldigt utvilad när jag kommer fram, till skillnad från den som måste köra. "Den som måste köra" är aldrig jag, vet inte varför men jag blir aldrig vald till chaufför. Alltid ska någon dra sig till minnes den gången jag råkade köra fel väg i rondellen eller höll på att köra på en älg när jag skrev sms samtidigt som jag rattade bilen. Petitesser. Jag klagar inte högt dock, egentligen vill jag ju inget annat än att dregelsova när jag åker bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar