fredag 18 juni 2010

Skrämseltaktik

Igår klippte jag gräset i hus #2. Sambon följde med utifall jag inte skulle orka klippa allt (men det orkade jag såklart) och det var nog tur det, annars hade jag skrotat vår gamla skruttiga Golf. När vi skulle åka därifrån startade sambon bilen i vanlig ordning men i stället för ett fint "brum, brum" lät det POFF och ett stort moln uppenbarade sig där vid motorhuven. Min första, ganska ogenomtänkta reaktion var att glatt utbrista "Jaha! Det var den bilen det. Motorn exploderade". Jag vet inte så mycket om bilar men när man ser på film brukar ju motorn göra sånt. Jag hann till och med börja fundera på vilken bil vi skulle köpa, är ju lite sugen på en liten, fin och o-rostig Kicki&Ärtan-bil. En blå kanske. Hur som helst så var det inte "den bilen", det var bara ett tändstift som hade suttit löst och ploppade bort i starten. Lätt fixat tydligen.. så nu måste jag ta tag i mina planer och restaurera Golfen inför höstens och vinterns bravader.


Eftersom vi nu är färdiga med det som ska göras i huset har vi bestämt oss för att ta ledigt ett tag innan vi börjar med nästa hus, så igår kväll åkte vi ut och fiskade. Inte EN ENDA fisk blev det, däremot hade myggen fest på hundarna. Jag själv smorde in mig rejält med myggmedel så mig vågade de sig inte i närheten av, vet inte om det är så fiffigt när man har bebis i magen men man kan ju i alla fall hoppas att den ploppar ut och är livslångt impregnerad mot mygg, knott och fästingar.
Jag vägrar då att idka oskyddad utevistelse i den monstruösa invasion av mygg som drabbat oss. Man får ju för fasiken blodbrist av mindre!

Idag blir det fortsatt fiske, så snart sambon behagar vakna. Jag har tydligen överansträngt min häl (har ni hört så fånigt) och varje gång jag ska gå någonstans gör det svinigt ont i den så för min del blir det tåtrippande ut till stället och sen stillasittande bevakning av bottenmete. Hoppas på minst en fisk idag. Har en teori om att de redan är mätta efter att ha kalasat på en massa mygg men simmar de förbi lite färgglatt powerbait kan de förmodligen inte motstå. Gratis är gott, liksom.

Till sist vill jag bara OREKOMMENDERA San Miquel 0,0 "ölen". Det är äppeljuice blandat med alkoholfri öl och det smakar.. ungefär som det låter. Röv. Väljer definitivt Cola Zero i stället.

1 kommentar:

  1. Ja den där äppelölen är skitvidrig. Jag kör på Carlsbergs alkoholfria som finns på typ Coop. Jag gillar smaken jättemycket!
    Gillade inte systembolagets alkoholfria utbud särskilt mycket även om jag köpte två sorters alkoholfria viner idag. Har inte smakat dom än. Men jag har ju druckit såna viner tidigare och de smakar mer som typ lite beskare saft? :P

    SvaraRadera