onsdag 2 juni 2010

Efterlysning!

Bra tips på barnvagnar! Har reviderat mitt tidigare beslut att köpa begagnat (för kräsen) och gått vilse i djungeln. Har inte alls höga krav... den ska bara vara relativt lätt att promenera med när det är vinter (här ligger det snö på gatorna till april), gå att göra om till sittvagn när bebis blir större (kombivagn), inte vara alltför stor (vill inte köpa ny bil), finnas i olika färger och mönster (svårt att välja), ha alla tillbehör (myggnät, regnskydd, skötväska, åkpåse) och sist men inte minst, kosta omkring 6000:- nånting (snål).

Någon som har ett litet hum om sånt?

Very solig dag idag, gissa om jag ska pressa? Jopp. Slutat med spf, nu är det dags att maxa. Verkar inte som att jag får såna där pigmentfläckar så då är det ju bara att tuta och köra.

Åjo, förresten, igår kände jag ju faktiskt Ärtan i magen. Säkert. Det kändes knäppt, som att jag åkte en liten bergochdalbana.

3 kommentarer:

  1. jag har ju baby travel fr babyproffsen, 4000 pix. Du får provköra om du vill.
    Den har ju 3 hjul och alla sa att det kommer gå åt skogen att köra den i snön, men ärligt talat har jag nog aldrig kört en smidigare barnvagn - ingen värk i axlar här inte! :)

    Jag är garanterat uppe fr 8 imorrn, då Fabbe far på skolan :) så d är bara att komma

    SvaraRadera
  2. Jag har beställt en Brio Happy kombivagn. Den har bra dämpning i fall man gillar att gå omkring på andra marklunderlag än vanlig asfalt. Typ som i skogen. Den finns i lite olika färger. (Tyvärr inte i den färg som vi ville ha, så det blev antracitgrå vilket jag egentligen tycker är skittråkigt, men men.
    Jag kommer enbart att köra med sittdelen och ha en voksipåse i vagnen då jag tycker att liggdelen är alldeles för liten att bädda i om man ska ha en vinterbebis.
    Ett tips är att du åker på Barnens Hus och kikar på vagnarna. Är det så att du vill kolla i fall en vagn ryms i bilen så kan de hjälpa till med det också i fall det inte är allt för många kunder i butiken.

    Härligt att känna av bebis. Jag känner av bebisen jätteofta nu. Speciellt när jag sitter.:)

    SvaraRadera
  3. men du, ett tips, kolla på barnenes hus i luleå, de är mkt trevligare där, eller åk till skellefteå, där har de flera butiker :)

    SvaraRadera