söndag 20 juni 2010

Som ett snabbtåg

Nu lider vecka 18 i graviditeten mot sitt slut och vecka 19 tar vid. En hektisk vecka, mycket jobb, besök på sjukhuset och några samtal att ringa. Varför känns det ibland så jobbigt att ringa till ställen? Typ försäkringsbolag eller kundtjänst någonstans? Kanske är det för att man oftast får vänta hur länge som helst, vad vet jag.

Prick och precis en månad kvar till semestern och ungefär 3½ månad kvar tills jag är permanent arbetsbefriad ett helt år. Det ser jag fram emot. Tror jag. Kanske blir jag ensam och bitter, kanske börjar jag åka buss som fredagsnöje och kanske skaffar jag små pippifåglar som kan hålla mig sällskap. Den som lever får se. Jag är inget större fan av pippifåglar, fast man kan ju alltid ändra sig.
Hur många dagar är det förresten till nyårsafton?

Igår gjorde vi något spännande och ovanligt- vi besökte vänner. Därifrån åkte vi två saker rikare... eller nja, en åtminstone. Sambon VÄGRAR att låta mig adoptera en av kattungarna som huserade där, fastän jag redan hunnit döpa den och allt. Roger tänkte jag mig att han skulle heta, han ser ut som Malte fast beige. Helt fantastisk.
Nåja.
Jag vet att sambon har rätt när han säger att det räcker med djur nu men kattungar är ju så förtvivlat söta. Speciellt när de är beige, långhåriga och heter Roger.
Ja får nöja mig med en cykel och så den andra grejen som jag blev otroligt glad över att den fanns. Ni vet, ACTA GRACO babyskydd (till bilen) med en vagn som var otroligt liten och smidig och lätt att fälla ihop. Det ska bli Ärtans resevagn. Den större, liggvagnen, blir mer en hemma-sova-promenera-vagn. Najs. Det bor nog en liten pryl-flata någonstans långt inuti mig trots allt.

Tack för kommentaren förresten, Tigris Predikantan. Alltid kul med nya som kommenterar, och det ligger ju något i det också. Ganska mycket.
Igår på vägen hem dryftades detta;
Jag till sambon; "Jag är arg på dig".
Sambon; "Varför då?".
Jag; "Inte vet väl jag. Behövs det en anledning, eller?"
Sambon (suckar lite lätt); "Nä. Det behövs väl inte det".
Tystnad.

Nu ska vi strax åka till schtorschtan för att köpa mig en cykel. Kanske blir den ihopmonterad ikväll?! Inte av mig i alla fall men är sambon på fixhumör får ni se en bild ikväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar