torsdag 10 februari 2011

Äkta glesbygdsbo

Fick ett samtal från Försäkringsservice igår, en kille ville att jag skulle försäkra Minna. Han försökte vara väldigt trevig och personlig men som ni alla säkert vet är vi norrlänningar väldigt svåra att lura.
"Vi har den BÄSTA barnförsäkringen, den täcker såååå många sjukdomar" sa han. "Vilka sjukdomar täcker er försäkring som de andra inte gör?" undrade jag då. Det hade han inget svar på, så han försökte att trixa bort mig. "Roknäs bor du i, jaha, vad ligger det i närheten av då?" "Jaaaa".... "hä ligg väl egentligen it i närheten av nå" svarade jag sanningsenligt. Tystnad. .."Men du.. jag skickar några papper, ha det bra tack för samtalet hejdå".
Pschh. Vad skulle jag ha sagt då? Att det ligger i närheten av ICA Sigvards eller?

2 kommentarer:

  1. HAhaha...du är då ändå vänligare än mig, brukar ju typ slänga på luren till alal försäljare..jo jag vet, dom gör bara sitt jobb!

    SvaraRadera