lördag 19 februari 2011

Chefens pizza

Igår var min käre sambo sugen på pizza. Schysst som jag är åkte jag för att köpa en till honom. Jo, jag åkte, för trots att det bara är fem minuters promenad till pizzerinab hade pizzan varit stelfrusen om jag hade gått.

Jag beställde en pizza. "Bara en?" undrade herren bakom disken. "Äta här?". Nä, sa jag. Jag ska ta den med mig för den är inte till mig. Jaha, tyckte han.
När jag så fint satt och väntade kom nämnda herre fram till mig och undrade om jag talade engelska. Jäss sir, synnerligen good också för I have bott utomlands. Han frågade om jag var gift och jaoo, det är jag väl, så nära man kan komma utan att egentligen vara det på papper. Jag frågade om han nyligen flyttat hit för jag hade aldrig sett honom förut. Svaret jag då fick, vet jag inte riktigt hur jag ska förhålla mig till.

Denne unge herre hade INTE nyligen flyttat hit, han hade bott här i tre år men hans chef hade bott där nere och han där uppe. Nu var hans chef borta och han hade tagit över pizzerian. Hm.
Pizzan min sambo hade önskat äta heter "Chefens pizza".
Nu funderar vi båda på vilken sorts kött det egentligen var på den pizzan.

3 kommentarer:

  1. Huvva! Det låter som en bra början på en kriminalroman! :D

    SvaraRadera
  2. hahaha...måst ärligt säga att min näsa fick lite rynkor här när jag läste det sista...mår din sambo bra idag? ;)

    SvaraRadera