fredag 25 februari 2011

VSU (Världens Snällaste Unge).

Vaknade kvart över fem, pigg och glad Minna fixade och donade bredvid mig i sängen. Gomorron Minna, sa jag och upptäckte i samma ögonblick att jag ju faktiskt hade huvudvärken from hell. Fantastiskt kul.
Men som genom ett trollslag somnade damen om vid sjutiden och hon sover fortfarande. Vill väl vara snäll med sin mamma, mest troligt.

Hon börjar bli en riktig gladskit även om hon ju faktiskt är en väldigt bestämd ung fröken. "BÄR MIG MAMMA!" är vad ett av hennes mest använda skrik betyder. "Bär mig, bär mig långt och bär mig NU!". Gissa om jag har burit?

Om jag får tid senare ska jag visa er brännskadan jag fick häromdagen då jag olyckligt nog hade handleden alldeles för nära kaminen. Värsta ofräscht men ändå så där häftigt coolt. Det fick mig däremot att inse att vi måste skaffa ett sånt där skyddsgaller att ställa för, känner jag Minna rätt kommer det inte dröja länge innan hon svett både hull och hår annars.
Nu ska jag försöka kurera huvudvärken, det ser inte ut som att den tänkt släppa i första taget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar