fredag 11 februari 2011

Vad är det som går och går...?

Alltså, i morse när jag vaknade (klockan 5, inte av egen fri vilja) var det -32 grader ute. Ganska så kallt. På eftermiddagen var det -15. Nu är det -5. Jag tycker att vädret kan ta och bestämma sig.
Det är ju nämligen så att man klär sig efter hur kallt det är. Är det -32 klär man sig inte alls och stannar inne. Är det däremot -15 klär man sig ganska ordentligt och går ut. Men vad händer då, om man går ut i -15 grader och medans man är ute och promenerar blir det -5? Jo, det ska jag ta och tala om. Man svettas som en gris eftersom man är för lat för att ta av sig typ ena tröjan. Sedan luktar man skumt eftersom man är för lat för att duscha.

Idag var en dag då jag hade kunnat promenera hur långt som helst. Bara gå och gå i all evighet och titta på hus och människor och hundar. Min hund fick en friare, en liten lösdrivare, efter sig, det gillade hon INTE. Arga bit-tänder visades och vips så var herr Luffare och nosade på något annat spår. Hade som förväntat mig att möta någon människa efter vägen som var ute och letade efter sin lilla Fido men icket, hoppas att han kommit hem nu bara så han inte fryser inatt.

Minna sover, helt utslagen efter magontet som varade några timmar denna kväll. Några rediga fjärtar fixade till det och efter lite mat verkade hon ganska belåten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar