onsdag 9 februari 2011

Allvarligt seriously

Att jag tycker någonting betyder inte att jag har rätt. Men det betyder att jag själv anser att jag har rätt. Det har min sambo fattat och nu för tiden tycker han likadant som mig för det är ingen mening med att tycka olika. "Gör som du vill" brukar jag säga, det betyder ungefär "gör som du vill bara det är vad jag vill också".
Äsch, riktigt så illa är det faktiskt inte.

Hur som helst, nu tycker jag en sak. Att jag antingen ska ge upp det här med bloggen eller faktiskt ordna och fixa till och börja skriva om det jag VILL skriva om, utan att bry mig om såna där fånar som inte klarar av att se att någon tycker eller gör annorlunda än de. Inte för att jag bryr mig så hårt nu men visst finns det ofta en liten röst i skallen som varnar mig för att den och den kanske skulle bli stött av det jag skriver, trots att det egentligen inte har något med dem att göra. Jag har insett att det finns folk som är så känsliga för sådant de uppfattar som kritik att de tar åt sig av allt, no matter what. Jobbigt men sant.

Så vad tycker ni? Lägga ner eller ordna upp?

Nu ska jag sätta mig i soffan och titta på babyn som garvar. Morgon-nöje.

5 kommentarer:

  1. man sårar alltid ngng,vad man än skriver. Så sluta inte, skriv om det du vill!

    SvaraRadera
  2. Självklart ska du fortsätta skriva! =)
    /L

    SvaraRadera
  3. Såklart ska du skriva! Vad ska jag annars läsa? ;D

    SvaraRadera