torsdag 10 februari 2011

Men dåså

Det är ingen än så länge som tyckt att jag ska lägga ner. Det betyder alltså att jag måste ordna upp. Gah.
Jag kan inget om html-koder eller hur man grejar med bilder och färger och allt sånt där annat som man måste kunna om man ska ha en fin-fin blogg, därför önskar jag nu att någon vänlig själ med dessa kunskaper ska erbjuda sig att hjälpa mig. Hjälp.

Dagens klag: Attract promenadband. Min personliga åsikt är, att är man inte gammal och har svårt att gå utomhus, då klarar man sig utan dett FÖRBANNADE promenadband. Man behöver inte oroa sig för väder och vind påstår de i tidningarna, nähä... men det behöver man väl inte göra annars heller? Orkaner, monsunregn och tsunamis är relativt ovanliga i denna del av världen.
"Framför TV:n kan man promenera"- men vafan, stäng av TV:n och GÅ UT! Är man så beroende av TV att man inte kan slita sig ifrån den för en timmes promenad, ja då bör man söka hjälp omgående.
Frisk luft är också bra för hälsan, man blir piggare och man ser inte så där hemskt grådaskig ut som man gör när man bara sitter inne i unken inneluft.

Vad ger vi egentligen för budskap till våra barn? Bäst att motionera inne för GUD FÖRBJUDE, o du hemska tanke, att vi skulle missa något bra TV-program! Är det vädret folk är rädda för? Köp ett gymkort. Det kostar i värsta fall lika mycket som det där usla promenadbandet och räcker i ett år. Garanterat längre än vad de flesta använder sitt promenadsubstitut. Då kan man gymma, skulle det nu råka regna.
Min personliga åsikt är "lite regn/snö/blåst/allmänt skitväder har ingen dött av".


Dagens JÄJJ!- Babyns magont verkar lugna sig mer och mer för var dag. Hon är faktiskt glad och nöjd ibland och det känns, milt uttryckt, underbart.

-27 grader ute, friskt. Planen för dagen är att städa, sedan ha viktigt vuxenmöte med försäkringsbolag. Eventuellt kommer en gammal bekant och tittar på vår dumma elpanna, hoppas att han kan klura ut om det är något konstigt med den eller inte. Jag grinade typ när jag såg förra elräkningen.

1 kommentar:

  1. Då var vi två som grinade, förbannade piteenergi! Ibland vore det ganska nice med lähenhet, men bara ibland..
    /L

    SvaraRadera