torsdag 12 augusti 2010

Åter på banan

Nej, det ska inte stå "äter på banan". "Åter på banan" är alldeles korrekt.
Åter på banan- simning och lite gym. Ska i alla fall försöka mig på crosstrainern men jag misstänker att korsryggen kommer att protestera så som den gjorde igår efter promenaden upp på Larssonberget. Vissa saker tycker den inte om. Skönt dock att inga vardags-sysslor ger molvärk i ryggslutet, jag kan ju inte klaga på foglossningssmärtor när jag bara får dem efter att ha motionerat rätt ordentligt. Tror att det gör rätt mycket att jag hade rejält tränade mag-och ryggmuskler, läste någonstans att det hjälper till att hålla allt på den plats där det ska vara.

Nåväl- nästa sommar får Ärtan följa med på tur utanför magen. DET längtar jag till! ..och jag antar att ni väntar otåligt på en vecka 26-bild men ni får vackert hålla er tills det verkligen är vecka 26, om en dag. Tro mig när jag säger att kaggen har exploderat i storlek, nu kan jag snart inte knäppa knappen på byxorna. Eller- på morgonen kan jag det men sen på eftermiddagen sväller buken och uppknäppning är ett måste annars börjar Ärtan klaga där inne.
Jag har inte vägt mig på länge. Tror att jag ska göra det nu faktiskt.
Fortfarande 5kg +. Det smäller nog till snart, vänta bara.

Övrig info- jag mår bara fint. Tror att mitt blodvärde har gått upp lite men får väl veta säkert nästa torsdag. Då ska det mätas SFmått. Tänker bara på syfilis när jag ska säga det så det blir hemskt fel i mitt huvud.
Jag har fått avsmak för: chips och godis. Äter mycket paprika och frukt. Känner mig extremt lockad av fruktjuice men begränsar intaget till två glas/dag- det innehåller ju ganska bra med kalorier och mättar dåligt så det vore dumt att dricka två liter juice om dagen. Frukten däremot, äter jag lite när jag vill, den fyller i alla fall upp magsäcken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar