torsdag 19 augusti 2010

Mönstermorsa

Besök hos barnmorskan idag med stick i fingrar och andra kontroller.
Fakta som ni säkert kan ha nytta av;

V. 25+5 (man säger v. 26. JAG gör det)
SF-mått 26 cm
Blodtryck 100/75
Blodvärde 115
Blodsocker 4,5

Ärtan sov och hade en puls på 124. Hur man nu kan sova sig igenom en sådan viktig sak som barnmorskebesök.
I mina papper hade hon skrivit "OBS! Inte väga före v 37!" så jag fick inte väga mig idag. Jag var lite sugen men vet att det hade varit en dum idé. Jag tror förresten att jag gått ner lite i vikt. Det känns så.

Om tre veckor är det dags igen. Vet egentligen inte vad det ska vara bra för, att springa där i tid och otid när man mår så bra som jag gör, men jag följer med strömmen bara. De där förbaskade kurserna och föredragen jag dock högaktningsfullt i. Vill folk bli proppade med skitsnack om BB och se bilder på hur det ser ut i Sunderbyn är det deras bekymmer- jag håller mig så långt borta som möjligt.
Försäkringskassans info ska jag på, mest för att jag vill veta hur jag ska få så mycket pengar som möjligt.

2 kommentarer:

  1. Precis, man gör som man vill. Dock var jag och Krille och "blev proppade med skitsnack" om bb och det var intressant. Inget skitsnack där inte! Bara så du vet :) Men man behöver ju verkligen inte gå om man inte vill :)
    Gått ner i vikt? Det lät ju verkligen inte bra? :S

    SvaraRadera
  2. Ja, om man ska se på SFmått, Blodtryck, blodvärde och blodsocker så är jag definitivt gjord för att vara gravid. :)Ser man till allt annat så hoppar jag gärna över en till graviditet...

    SvaraRadera