söndag 15 augusti 2010

Hålla ordning.

Harley hanhund hade varit överlycklig just nu, vore det inte för en sak. Att löptiken hålls utom räckhåll. Han har väntat och väntat och nu äntligen när han skulle kunna få till det stänger vi in och bommar för och går på separata promenader, till och med cykelturerna är uppdelade!
Djurplågeri, tycker Harley. Alldeles utmärkt tycker jag som inte är sugen på att ha huset fullt med valpar när Ärtan kommer. Det räcker gott och väl med de monster vi har.

Så här tidigt på morgonen blir det lätt att man börjar reflektera över saker. Vad jag kommit fram till idag är följande;
- Det smakar skitäckligt skitlänge i munnen när man sprayat ganska mycket hårsprej och råkat ha dörren till badrummet stängd. När man andas in ångorna alltså, naurligtvis sprayar jag inte i munnen med vilje.
- Jag måste köpa nya BH-ar, men vad köper man egentligen? Exploderar inte boobsen i storlek strax innan och strax efter bebis gör entré? Hur i hela fridens dagar ska man få plats med amningsinlägg OCKSÅ? ICA-kassar?
- Det är inte bara jag som drömmer sjuka drömmar. Häromnatten drömde jag att jag födde en bebis men tappade bort den, jag kunde för mitt liv inte komma ihåg vart jag lagt den. Det var tydligen inget större bekymmer för jag letade inte speciellt länge. "Lite svinn får man räkna med", typ.

Det är väl ungefär det jag hunnit med att tänka på. Cyklat två svängar (läs första stycket) och är inne på andra koppen kaffe. Ska sola någon timme senare och planerar en ordentlig städning ikväll. Lagom aktiv söndag.

2 kommentarer:

  1. Många använder ammningsBH. Jag gjorde aldrig det men till nästa gång jag väntar bebis så ska jag köpa mig en sån.

    Gå och prova en mjuk bh =)

    SvaraRadera
  2. Jag drömde att jag födde en guldbrun pojke när jag väntade min första. Det var inget konstigt med det, i drömmen. Trots att vi är blekansikten båda två. Det blev ju precis tvärtom, en vanlig blek flicka. Så då betyder din dröm att du aldrig kommer att förlägga ditt barn. Eller att du kommer att leta länge. :)

    SvaraRadera