lördag 21 augusti 2010

Tomtar på loftet..?

Har faktiskt glömt att berätta att jag häromdagen trodde att jag förlorat det lilla förstånd jag har. Klockan var cirka 23, det var becksvart ute och jag körde min bil på väg hem från arbetet när jag plötsligt fick syn på något stort och brunt längre fram på sidan av vägen. "Ett djur" tänkte jag förstås och saktade in. Till min stora förvåning rörde det bruna sig framåt i en hiskelig hastighet och det första jag tänkte var (tro det eller ej) att det var en tomte. En sån där läskig som de trodde på förr i tiden, ni vet.
Till slut visade det sig att det var en pojk med en väldigt trimmad moped utan vare sig lysen eller reflexer. Då blev jag förbannad och körde bakom honom med helljusen på tills han blev rädd och vek av stora vägen.
Men under tiden jag trodde att det var en tomte var jag så rädd så jag nästan dog. Sant.

Igår var det livat i stan, det vet jag för jag var in en sväng för att tanka. Sambomannen var också med och vi kom fram till att det var fredag. När man jobbar vissa helger och inte är ute på krogen de andra bryr man sig liksom inte om vilken dag det är. Det kan vara tisdag, det kan vara lördag- den ena är den andra lik. Ganska skönt på ett sätt, ganska patetiskt på ett annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar