lördag 25 december 2010

Är det normalt?

Är det normalt att inte ha någon matlust när man ammar?

Så fort jag äter något får jag ont i magen, riktig jäkla magknip.

Ett lyxproblem egentligen, inskrivningsvikten förväntas vara nådd inom en vecka ungefär, men det känns lite upp och ned bara.



Tur att det ligger en massa frukt och skräpar (i fruktfat alltså inte här och där) i vårt hus. Då och då tar jag mig en frukt. Nog äter jag mat också, sambon fixar ju och lagar, men det smakar inte något. Vi ska ut och äta med familjen F ikväll, barn, farbröder, mammor och pappor, och det enda jag kan tänka på är att jag kommer att börja må illa när jag ser all mat. Julbordet igår var hur fint som helst, fast det enda jag fick i mig var en potatis, fyra köttbullar, en bit skinka och en halv macka. Det är inte likt mig, julafton brukar vara en dag då jag går upp minst två kilo.

Inte en endaste chokladbit var jag sugen på heller.

Idag har jag ätit ett äpple och att nu trycka i mig frukost känns som en omöjlig uppgift trots att fröken F sover.



Ursäkta. Jag ljög. Hon sov. Nu är hon vaken.

1 kommentar:

  1. om du känner magknip i lite nedre regioner så kan det bero på att livmodern drar ihop sig och det kan ske speciellt när man ammar =)

    SvaraRadera