onsdag 1 december 2010

Jag hörde en brandbil

Jag hörde en brandbil. Då gick jag till fönstret och SÅG en brandbil susa förbi. Två gubbar i den, hann jag räkna till. Den ena höll på att ta på sig handskarna.
Sen ringde det i sambons telefon, det var hans mamma som undrade om vi var hemma för det hade inträffat en olycka i närheten. Vi var hemma.
Brandbilar är spännande saker.

Idag ploppar det nog inte ut någon bebis, nu vet alla det. Jag ska på biblioteket, gå en sväng med sambo och hundar på stan, fika och sedan åka till sambons föräldrar för att lämna lite grejer. Det är ganska skönt att ha en sambo hemma titt som tätt, han sköter sig verkligen. Igår städade han hela huset, sen åkte han på jobbet. Hundarna var hos hundvakt så jag hade fridens liljor hela kvällen.

2 kommentarer:

  1. spännande saker i er by! :P

    SvaraRadera
  2. jaha nu är det torsdag och inget inlägg, bäbis på g?? ;)
    /L

    SvaraRadera