fredag 17 december 2010

Smaken är som baken








Detta är ROSTBOLLEN. Den finns att beskåda i en rondell i Luleå om man önskar att se .. ja, en rostig boll. Skräp, med andra ord. Jag är inte riktigt säker men jag har för mig att jag hört att detta konstverk kostade hundratusentals kronor, vilket får mig att kräkas litegrann. Jag hade kunnat knåpa ihop ett snyggare alster för bara 50000. Typ en jättestor sprattelgubbe.

Hade jag kört den där grävmaskinen eller vad det nu är hade jag undrat hur långt en sådan boll egentligen kan rulla och råkat slinta lite med skopan.

3 kommentarer:

  1. Haha, jag håller med, vad tänker dom med egentligen? Det var som när jag var i Stockholm för några år sedan och gick på drottninggatan (tror jag det var) och kommer fram till ett ställe där dom satt Strindberg-citat på vägen.. ett av citaten lyder: ”Låt resa en penis av röd sandsten på min grav och rita dit Hic jacet! = Här ligger han!”. Jaha, vad tänkte ni där nu då? Kunde inte hålla mig för skratt när jag läste det.. dålig humor som man har :P Stackars alla föräldrar som måste läsa för sina barn vad som står på gatan och hipps vipps kommer ordet "penis" upp.. ja herregud! :P

    SvaraRadera
  2. Hej, du verka ha en intressant blogg så tänkte stanna hos dig en lite stund om jag får lov :) Häls. Essi

    SvaraRadera
  3. jag stör mig alltid på den när man åker till luleå, den är ju då inte fin nånstans!

    SvaraRadera