lördag 25 december 2010

Har tänkt lite på... ..

..alla dessa människor som har statusuppdateringar som lyder ungefär "Stress, stress, stress" eller "dygnet har för få timmar, man hinner inte med någonting"- hur lyckas de finna tid att sitta på fejjan? De måste ju prioritera åt helvete snett.

"Nä, jag hann inte laga middag/städa/hälsa på X/vadsomhelst .. men jag hann kommentera sjuttioelva inlägg och nitton bilder och skriva tretton statusuppdateringar. Plus spela lite Farmville. Jag är överbonde nu".

Lite fascinerande faktiskt. Roligt också.
Jag påstår inte att folk ska stressa ihjäl sig för att hinna allt. Jag påstår bara att det är underligt att det finns tid för vissa saker men inte för andra.


Jag utmanar ödet och vågar mig på att berätta att Minna sover och har så gjort i flera timmar. Hon fick en hejdundrande dos ersättning när hon inte blev nöjd efter två tuttar och enormt mycket sugande, efter det slocknade hon i något som liknade mjölkchock och hon ligger som sagt utslagen ännu.
Har hunnit fixa lite nere i källaren, hade som tänkt få lämna soffan nattetid och i stället sova i sängen. Ska bara ta ner lite blöjor och grejs så vi kan byta där nere också, sedan är vi redo för införandet av någon sorts rutin.

Åh, vi har ju förresten varit ute på första barnvagnspromenaden, jag, Minna och hunden. Endast 19- tänkte jag, då är det bäst att passa på! Hunden var skraj för barnvagnen, Minna sov och jag svor över guppigt plogade vägar. Mest nöjd var jag över att jag fick barnvagnen ned- och uppför utetrappan utan att välta eller tappa den. Applåder till mig!

2 kommentarer:

  1. Dom (jag är nog en av dom, eller det vet jag;P ) kanske har massor att göra och upptäcker att det inte finns tid till allt, tillexempel ska in till stan och så stänger den om 15 minuter och då sätter man sig på fb istället. Eller så tar man en paus och sätter sig på fb, för att inte stressa ihjäl sig :P haha. Nä vad vet jag :P

    SvaraRadera
  2. Varför stressa...de finns så mycket annat här i världen som man kan ägna sig åt istället...nåja, men egentligen ville jag bara säga att jag gillar ditt sätt att skriva och uttrycka dig. Så beröm härifrån, fortsätt så och jag ska läsa vidare :)

    SvaraRadera