måndag 20 december 2010

Vi ger oss av.

Alldeles strax ska det HÄLSAS PÅ. Grannen Iris. Vi drar inte så långa turer men man måste ju börja någonstans.

Inatt var Minna gratis så hade någon bebissugen själv ringt och bett att få henne hade jag inte varit svår att övertala. Vid 4-snåret övervägde jag en Blocketannons men hejdade mig i sista stund.
Barnet har fått för sig att natt är dag och tvärtom- hur gör man för att ändra på det? Har försökt att väcka henne på dagen när hon sover men det är lönlöst. Nåväl, hä årrn sä.


Julklappar- ingen inköpt än så länge. Ute i god tid som vanligt, tjosan hejsan. Julklappen till mig själv som jag brukar köpa varje år, den får vänta ett tag. Tills jag känner mig nog smal, vilket lär dröja.

Någon som har en aning om när man kan börja styrketräna? Barnmorskan på BB sa att situps var förbjuden frukt men hur funkar det med allting annat? Konditionsträning måste ju vara okej men jag funderar lite över vikter och maskiner, många av dem tränar ju magen "på köpet" om ni förstår vad jag menar.

2 kommentarer:

  1. Cykla går bra redan nu, det brukar jag roa mig med det första halvåret när barnen är nykläckta. Men du får ju inte lyfta något tungt alls de första 5 månaderna, och inte springa. Sit-ups vid 4 månader. Annars risk för framfall. Så skaffa en trampecykel! =)

    SvaraRadera
  2. Ibland är dom ganska billiga.Tur att man aldrig hinner lägga in en annons.:)
    Inte kul när hon verkar så hungrig.Förhoppningsvis går det väl över snart!
    Liam verkar då aldrig behöva sova.Han sover ytterst lite på dagarna och somnar aldrig före 22 på kvällen.Lite jobbigt eftersom man har noll tid för sig själv.Men så länge han inte skriker får han väl vara uppe.:)

    SvaraRadera