torsdag 16 december 2010

Julsånger och bajsblöjor.

Insåg fakta; det är snart jul. Inga julklappar köpta, julpynt= två stjärnor, julstämningen är alltså ungefär noll. Meeeen jag vet å andra sidan vilken dag det är idag, det är torsdag. Inte alldeles lätt att hålla reda på dagarna när den ena är den andra lik. Mata, mata, bära, mata, byta blöja, fan hon har bajsat IGEN.. urk.

Jag för noggrann statistik över bajsblöjebyten, jag ligger typ 10 före sambon som är lite osäker på hur man rengör ordentligt i alla veck och vrår och skrymslen. Han är otroligt duktig dock och lär sig fort.
Vi sjunger egenkomponerade barnvisor för fröken när hon ska sova. Med det menar jag att melodierna är gamla välkända slagdängor men orden är lite so and so. Det gör ingenting, försöker jag att intala mig själv, för bebisar är inte så petnoga med att alla ord ska hamna rätt.


Ja, nu, vad skriver man om när allt som händer är bebisrelaterat? Bara för att jag tycker att min unge är världens intressantaste gör inte alla andra det och jag ska försöka erbjuda annat än bara bebisprat.
En fascinerande upptäckt 1: ömma bröstvårtor gör satans ont.
En fascinerande upptäckt 2: dagarna går fortare än någonsin. Man hinner knappt upp så ska man i säng igen. Blir det bättre sen?
..och så nummer 3: att passa tider och planera är något som tillhör det förflutna. För tillfället, i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Klart vi kommer och hälsar på någon dag! Måste ju få kika på lillsnyggingen! :D

    SvaraRadera
  2. Nuu är du veckans blogg hos mig :)
    Kan du inte ta bort den här jobbiga ordgrejen som man måste skriva i då man kommenterar? :P

    SvaraRadera
  3. Du, du kommer inse att om en månad hinner du hur mycket som helst men om 8 månader då har du ingen tid alls så njut ;-) Hej hej förresten ;-)

    SvaraRadera