onsdag 22 december 2010

...inte kasta sten i glashus!

"Jag blir ALDRIG sjuk!" har varit en stående replik från min sida när folk beklagat sig över sina sjukdomar. Stolt har jag basunerat ut att mitt immunförsvar är synnerligen effektivt, sedan har jag tittat lite nedlåtande på den stackars sjuka personen och försökt se medlidande ut.
Jag har verkligen fått tillbaka för gammal ost, kan man väl säga, fast jag tror att det uttrycket är lite föråldrat. Gamla uttryck borde återinföras. "Dra på trissor", "å det grövsta" och liknande.

Idag känner jag mig piggare och har dammtorkat. Samtidigt blev jag irriterad för när man slarvar med dammtorkningen ser det tio gånger värre ut än om man inte hade utfört arbetet alls. Enligt mig borde det inte vara så, det borde se hälften så taskigt ut som innan man torkade. Synd att allt inte är som jag vill att det ska vara.

Jag ska faktiskt på JOBBMÖTE idag så jag känner mig lite stressad. Kan ju inte se ut som jag gör nu, med hår som står åt alla håll och kanter, fnasiga läppar och nånting som är på väg att bilda en finne mitt mellan ögonen. Läge för en snabbrenovering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar