måndag 10 januari 2011

Det var så lääääängesen!

Ett av mina stoltaste ögonblick i livet var när jag prickade papperskorgen i duschrummet på badhuset från flera meters avstånd. Jag kastade en tom schampoflaska och skröt vitt och brett om detta. Nu finns en konkurrent till detta ögonblick.
Som ni kanske redan vet snusar jag. På höger och vänster sida under överläppen, fast inte samtidigt. När man sitter och ger en bebis flaskan är det väldigt svårt att spotta ut snusen, det går liksom inte att använda händerna för att hjälpa till.

Igår var en sån gång. Jag var bara TVUNGEN att ta ut snusen så jag petade helt enkelt ner den med tungan och blåste ut den, på vinst eller förlust. Det blev vinst, snusen landade så fint precis bredvid en annan snus som jag lagt på bordet tidigare.
Äckligt? Javisst. Okvinnligt också, säkerligen. Men onekligen skillat som fan!


Dagens....
...besök: Sara.
...händelse: vi började dagen 06.30 med MAT så klart, sen gick vi ut på morgonpromenad innan det var dags för min frukost. Det var fanimej skönt tyckte jag, bebis och hund.
...händelse som inte har hänt ännu: jag och Minna ska sova borta, hennes moster kommer hem ikväll så det blir till att sällskapa. Herrn i huset ska tälta. Han är it i ordning!
...fundering: vem kom på att man kan koka saker? HUR kom denna människa på det? Man proppar ju inte ner mat i kokande vatten bara så där, ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar