fredag 7 januari 2011

Som snabbast

Jo för jag ska hänga tvätten så jag har inte så mycket tid.

Jag har tvångstankar när det gäller tvätt. Den får absolut inte ligga blöt i maskinen i flera timmar efter det att maskinen tvättat klart. Då tycker jag att det börjar lukta fis från kläderna. Med andra ord bör jag inte starta en tvättmaskin sent på kvällen för då kan jag inte somna innan den är tömd.

Idag har jag:
burit omkring på unge med ont i magen. Unge som äntligen somnat, trött så som bara magontiga ungar kan bli var hon men det är inte det lättaste att somna när det bara vrider och sliter i lilla kulmagen.
Pulsat ut i snön med hunden. Hon måste ut även om Godzilla anfaller, så tragiskt är det.
Duschat. Värt att nämna då det definitivt inte händer lika ofta som förut. Nu luktar jag guld och gröna skogar och bara lite bebis-spya. Det var tydligen någon fläck jag lyckades missa.
Ätit en shake och två mackor samt ett glas mjölk. Det är en bra mängd.

Just nu:
tar bebisen upp halva nysoffan (fräsch och opinkad i än så länge) trots att hon bara är en tvärhand hög.
Ska jag koka kaffe och därmed basta. Basta som i "färdigt" typ, inte bastu-basta.

1 kommentar: